سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نفس های سرد

از همون بچگی یاد می گیریم که ارزش دیگران از ارزش ما بیشتره و ما فقط باید همه ی عمرمون رو به راضی نگه داشتن بقیه بگذرونیم و مواظب باشیم که کاری بر خلاف میل هیچ کسی نکنیم. این وسط آدم های رند از این نقص سو استفاده می کنن.مثلا ، می ریم خرید، می بینیم فروشنده داره لطف بیجا می کنه که جنسشو بندازه به ما ، ولی ما که رو مون نمی شه نخریم. یه وقت فروشنده ای که دیگه شاید هیچ وقت تو عمرمون نبینیمش ممکنه ازمون برنجه و این خیلی خیلی بده. چون ما زمین خورده ی همه هستیم. نتیجه، آشغالش رو می خریم و بعد میام خونه به غصه خوردن که این آشغال چی بود خریدم!

معنی همه ی این ها این که نظر بقیه در مورد خودمون مهمتر می شه از نظر خودمون در مورد خودمون و مدام دنبال این هستیم که با ارزش مند بودن خودمون رو به خودمون ثابت کنیم و تنها راهی هم که برای این کار می دونیم، کسبه رضایت و حال دادن بی جا به بقیه س. این باعث می شه که آدم خیلی نسبت به خودش سخت بگیره و مدام مواظب رفتار و اعماله خودش باشه که مبادا جایی کسی خوشش نیاد از رفتار آدم یا مبادا کسی پیدا بشه که ما رو تایید نکنه. واسه همین ارزش نظر دیگران انقدر برامون زیاد میشه که دایم نگرانیم مبادا جایی سوتی بدیم، مبادا کسی مسخرمون کنه، مبادا اشتباه ه احمقانه ای کنیم و بقیه مسخرمون کنن، مبادا یه جا مطابقه میله بقیه رفتار نکنیم، مبادا فلان دختر به ما بگه "نه"!!!

خب دیدیم که پس اول باید برای خودمون ارزش قائل بشیم .ارزش قائل شدن چیزیه جدا از اینکه به فرض خودمونمو دست بالا بگیریم

منظورم اینه به خودتون مغرور باشید اما نه دیگه تا حدی که خودخواه به نظر بیاین. دختر ها همیشه از آدمهای مغرور خوششون میاد اما هیچ کس تحمل یه آدم خودخواه رو نداره . همیشه یادت باشه که دایره ارتباط رو برای کساییکه میخوای توش قرار بگیرن فقط تو و شخصیت تو

درست میکنن.

میخوایم بررسی کنیم که چرا ما از شروع یک رابطه می ترسیم و چرا این موضوع باعث میشه که فرصت هامونو از دست بدیم و بعد افسوس اونها رو بخوریم

شاید خیلی ها تون بزرگترین مشکلتون برای شروع یک رابطه  نداشتن اعتماد به نفس کافی و ترس از کنف شدنه. شاید خودتون خوب بدونید باید چه کار کنید و چه جوری جلو برید ولی ترس از نه شنیدن و ضایع شدن اجازه نده برید جلو.
اگر همیشه فکر می کنید یه جای کارتون اشکال داره، اگر تا دو نفر تو یه جمع می خندند، فکر می کنید که دارن به شما می خندند، اگر از جمع می ترسید، اگر از سراغ یه دختر رفتن می ترسید برای این که فکر می کنید ممکنه بهتون روی خوش نشون نده و حالتون رو بگیره، اگر موقع حرف زدن توی یه جمع صداتون می لرزه و اگر همیشه فکر می کنید همه دارن به شما نگاه می کنن و منتظرن اشتباه کنید تا مسخرتون کنن و هزار تا از این اگر های دیگه، مطلب امروز مال شماست.


ارسال شده در توسط افشین کیا