سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نفس های سرد

انعطاف پذیری یکی از مهمترین عناصر آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت است. انعطاف‌پذیری به عنوان حداکثر دامنة حرکت یک مفصل تعریف می‌شود. ضعف انعطاف پذیری عضلات موجب ناهماهنگی در حرکت شده همچنین موارد آسیب دیدگی عضلانی به خصوص در حرکات ورزشی را افزایش می‌دهد. با استفاده از برنامه‌های کششی قبل و بعد از تمرین درد عضلانی و گرفتگی و سفتی بدن پس از فعالیت‌های شدید بدنی، بهبود می یابد.
همچنین انعطاف‌پذیری مناسب عضلات از بروز ناهنجاری‌های مفصلی جلوگیری می‌کند به عنوان مثال عدم انعطاف‌مناسب عضلات پشت ران و کوتاه شدن آنها سبب چرخش لگن (تیلت لگن) شده که این عارضه تغییر انحنای ستون فقرات ناحیه کمر را ایجاد میکندکه در نتیجه سبب بروز کمر درد می‌شود.
بطور کلی عوارض عدم انعطاف پذیری شامل :
1.افزایش احتمال آسیب دیدگی عضلات ( کشیدگی ویا پارگی ) در فعالیتهای ورزشی
2.بروز ناهنجاری های مفصلی
3.کاهش اجرای صحیح و زیبای مهارتهای ورزشی
توصیه‌های مهم در هنگام تمرینات انعطاف پذیری :

1.قبل از حرکات کششی بدن باید گرم شده باشد.
2.حرکات کششی از سر شروع و به پاها ختم می‌شود و یا از مرکز بدن شروع به سمت سر و پاها ختم می‌شود.
3.اگر می‌خواهید حرکات کششی دو نفر (در انجام حرکات کششی یک یار کمکی به فرد در انجام حرکات کمک می‌کند) را انجام دهید قبل از آن حرکات کششی یک نفره را انجام داده باشید.
4.هنگام انجام حرکات کششی نفس را در سینه حبس نکنید زیرا سبب بالا رفتن فشار خون شما می‌شود.
5.در هنگام گرم کردن و سرد کردن می‌توان از حرکات کششی استفاده کرد.
6.هر عضله را 5 بار و برای مدت 6 تا 30 ثانیه و 3 جلسه در هفته تحت کشش قرار دهید.
7.اگر تمرین کشش بر روی گروه عضلانی در یک سمت بدن انجام گرفت دقیقاً باید این تمرین را برای گروه‌های عضلانی سمت مخالف نیز انجام داد.
انواع روش‌های کشش عضلات :

1ـ کشش فعال : کشش عضله بدون استفاده از نیروی خارجی یا یار کمکی، برای مثال هنگامی که شما در حالت نشسته سعی در رساندن انگشتان دست به انگشتان پا دارید.
2ـ کشش غیر فعال: زمانی که عضله شما در حالت استراحت است و یک نیروی خارجی از بیرون به صورت دستی ویا ماشینی برشما وارد می‌شودو شما هیچ دخالتی در انجام‌حرکات کششی ندارید.
3ـ کشش ایستا: شامل کشش عضله و نگهداری آن در یک وضعیت ساکن است. کشش ایستا یکی از سالم‌ترین و متداول‌ترین روش‌های کشش محسوب می‌شود.
4ـ کشش پویا : این روش بر خلاف کشش ایستا می‌باشد و در انجام حرکات کششی از حرکت که معمولاً حرکات خاص آن ورزش مورد نظر است استفاده می‌شود.
5ـ کشش تسهیل عصبی ـ عضلانی گیرنده‌های عمقی (pnf ) : این روش ترکیبی از انقباض‌ها و استراحت‌ها بر روی عضلات موافق و مخالف حرکت است. این کار سبب بروز پاسخ‌های عصبی می‌شود که از انقباض عضلة در حال کشش جلوگیری می‌کند. انجام تمرینات کششی به روش pnf عموماً نیازمند فرد دیگری به نام همراه تمرینی است و به روش غیر فعال انجام می‌شود. اثر روش pnf در افزایش دامنه حرکتی و طول عضله نسبت به سایر روش‌ها چشم‌گیرتر است.
pnf به سه روش انجام می‌شود:
1. تکنیک انقباض عضله موافق 2. تکنیک انقباض عضله مخالف 3. ترکیبی از دو حالت قبل
1. تکنیک انقباض عضله موافق
در اجرای این روش یار کمکی عضله مورد نظر شما را تحت کشش قرار می‌دهد و در همین زمان شما به مدت 3 تا 4 ثانیه عضله تحت کشش را منقبض می‌کنید. با فرمان استراحت ازسوی یار کمکی، انقباض را رها کرده و یار کمکی به مدت 10 ثانیه دیگر عضله را تحت کشش نگه می‌دارد. این عمل را بدون اینکه عضله به حالت اولیه برگردد 2 تا 4 بار تکرار کنید.
2. تکنیک انقباض عضله مخالف
در اجرای این روش یار کمکی عضله مورد نظر شما را تحت کشش قرار می‌دهد و در همین زمان شما به مدت 4 تا 6 ثانیه عضله مخالف را منقبض می‌کنید با فرمان استراحت از سوی یار کمکی انقباض عضله مخالف را رها کرده و یار کمکی به مدت 10 ثانیه دیگر عضله را تحت کشش نگه می‌دارد این عمل را بدون اینکه عضله به حالت اولیه برگردد 2 تا 4 بار تکرار کنید.
3. تکنیک ترکیبی از دو حالت قبل
در اجرای این روش یار کمکی عضله مورد نظر شما را تحت کشش قرار می‌دهد. در همین زمان شما به مدت 3 تا 4 ثانیه عضله تحت کشش را منقبض می‌کنید. سپس به مدت 4 تا 6 ثانیه دیگر عضله مخالف تحت کشش را منقبض نموده و با فرمان استراحت از سوی یار کمکی انقباض را قطع نموده و یار کمکی به مدت 10 ثانیه دیگر عضله را تحت کشش نگه می‌دارد. بدون اینکه عضله به حالت اولیه باز گردد این اعمال را 2 تا 4 بار تکرار کنید

ارسال شده در توسط افشین کیا

فصل گرما و تی-شرتهای آستین کوتاه آغاز شده است. ناحیه پشت بازو، یکی از نواحی تجمع چربی در بدن خانمها است. اما با کمی تمرین، می توان آنرا در کوتاهترین مدت ممکن، زیبا، قوی، و خوش حالت کرد. در ادامه، دو تمرین محبوبم را برای تقویت این ناحیه شرح خواهم داد. این تمرینها را، دو ست، و هر ست 12 تا 15 تکرار بروید. بین ست ها، یک دقیقه استراحت نمایید. با دمبل 3 پوندی (حدود 1.5 کیلوگرم) شروع کنید؛ در صورتیکه این وزنه خیلی سبک است، می توانید وزن دمبل را افزایش دهید. این برنامه را، هفته ای دو یا سه روز غیرمتوالی انجام دهید.
دمبل پشت سر روی توپ
یک طرف دمبلی را با هر دو دست بگیرید و روی یک توپ بدنسازی بنشینید (اگر توپ ندارید، روی لبه یک صندلی). شکمتان را سفت کنید تا کمرتان خم نشود. در حالیکه آرنجهایتان کنار گوشها قرار گرفته اند، وزنه را بالای سرتان بلند کنید. سپس مطابق تصویر، بدون حرکت دادن بازو، و فقط با خم کردن ساعد، وزنه را پایین بیاورید، و مجددا به حالت اول بازگردانید.
شنای پشت بازو
روی زمین زانو بزنید و با دستهایتان آنقدر جلو بروید که بدنتان، از سر تا زانو، در یک امتداد قرار بگیرد. طبق تصویر، آرنجهایتان را به بدن بچسبانید، و در حالیکه فشار اصلی روی عضلات پشت بازو متمرکز است، تا نزدیکی زمین پایین بروید و بالا بیایید.


ارسال شده در توسط افشین کیا
 

آیا ماهیچه های زیر بازوی شما شل هستند و هنگامیکه دسـت تـکان دادن هنـگـام خـداحـافظی را قطع می کنید، آنها بازهم همچنان به تکان خوردن خود ادامه می دهند؟ با بـکـارگیری برنامه ای که در این قسمت به شما آموزش مـی دهیم، تکان خوردن آنها برایتان به صورت یک خاطره در می آید.

سـست بــودن قسمت پشتی بازو، برای بیشتر خانم ها مشـکل آفرین است. دلیل بی حالت بودن عضله سه سر بازویی (نام علمی ماهیچه سست پشت بازو) که تقریبا 3/2 از پشت بازوی شما را تشکیل می دهد، این است که این ماهیچه ها در طول زندگی روزانه چندان جدی گرفته نمی شوند و مورد تمرین قرار نمی گیرند.

بر خلاف ماهیچه سه سر، عضلات دو سر بازویی ( جلو بازو) نقش بیشتری را بازی میکنند. هر بار که آرنج خود را خم می کنید، عضلات دو سر منقبض شده و مورد تحرک قرار می گیرند. زمان حمل اشیاء سنگین از قبیل خواروبار، پرونده، بچه ها، و یا کیسه های خوراکی آنها به شدت مورد تمرین قرار می گیرند. اما این امر در مورد عضلات سه سر صادق نیست. آیا تا به حال از خودتان سوال کردید که در طول روز چه کارهایی برای پرورش و به تحرک واداشتن آنها انجام می دهید. برای تحریک این ماهیچه ها حتما باید چیزی به سنگینی یک پیانو را جابه جا کنید، و همانطور که می دانید شانس انجام چنین کاری به طور روزانه و برای تمام افراد، چندان محتمل به نظر نمی رسد. بنابراین باید توجه بیشتری به این قسمت از بدن خود داشته باشید و تکنیک های جدید را برای پرورش آنها به کارگیرید.

خوشبختانه جداسازی عضلات سه سر کار دشواری نیست. شما می توانید با سه حرکتی که می بایست به طور مرتب، دو مرتبه در هفته انجام شوند، آنها را روی فرم بیاورید. برای کامل شدن تمرینات نیاز به مقداری باند کشی هم دارید. اما اجازه ندهید این گزینه شما را از ادامه کار منصرف کند. قیمت این باندها ارزان است. 6 متر از آنها را می توانید با قیمتی در حدود 10000 تومان تهیه کنید و هر بار به اندازه نیاز از آن بردارید و استفاده کنید. باندها قابلیت انعطاف پذیری متفاوتی دارند (برخی از آنها محکم تر بوده و فشار بیشتری را برایتان به وجود می آورند). قابلیت کاربری آنها هم به طور باورنکرنی زیاد است (می توانید از آنها برای پرورش عضلات کمر، قفسه سینه، شانه و پا نیز استفاده کنید). جا به جایی و حمل آنها نیز ساده است. برای تهیه این نوع باندها می توانید به لوازم ورزشی های معتبر مراجعه کنید.

حالا می توانید این 3 تمرین محکم کننده عضلات پشت بازو را در خانه به راحتی تمرین کنید.

شنای مثلثی
وزن خود را بر روی دست ها و زانوهای خود بیندازید. باسن خود را بالا آورده و ماهیچه های شکم را منقبض نمایید. کمر باید در این حالت کاملا صاف باشد. دست های خود را زیر سینه بگذارید و با کمک انگشت شست و سبابه شکل یک مثلث را بر روی زمین درست کنید. با آرنج خود زاویه ای درست کنید؛ البته باید دقت داشته باشید که آرنج ها به سمت پشتتان باشند. رفته رفته میزان خمیدگی آرنج ها را بیشتر کنید و به آرامی بدن خود را پایین آورید تا بینی شما به زمین برسد، سپس مجددا به حالت اولیه بازگردید. گردن شما باید با ستون مهره ها در یک راستا قرار بگیرد (سرتان را به سمت بالا و یا پایین متمایل نسازید). برای شروع می توانید این تمرین را برای 3 ست 10 تایی تکرار کنید و به مرور زمان تعداد دفعات آنرا تا 20-15 مرتبه نیز افزایش دهید. اگر به شنا عادت دارید و با 20 بار تکرار احساس خستگی نمی کنید، می توانید زانوهایتان را نیز از زمین بلند کنید و وزن خود را بر روی انگشتان پا و دست ها وارد آورید.

کشش بالایی پشت بازو
از باند کشی به اندازه 14 سانتی متر جدا کنید و دو سر آنرا با دست های خود نگه دارید. یکی از دست ها را در بالا و پشت سر و دیگری را در قسمت بالای باسن و مرکز کمر قرار دهید. باند باید کاملا کشیده شود و دست های شما توانایی حرکت آزادانه را نداشته باشند. (حالت شما درست مثل زمانی است که در حال خشک کردن کمر با حوله هستید.) آرنج دست راست را تا آنجایی که می توانید بالا آورده و در هوا نگه دارید، دست چپ را در سر جای خود برای حفظ تعادل نگه دارید. بازوی سمت راست را منقبض کرده و فشرده سازید سپس آنرا به آرامی به حالت اولیه بازگردانید. حرکت را 10 مرتبه برای بازوی سمت راست تکرار کنید، سپس جای دست های را عوض کرده و دست چپ را به بالای سر ببرید. ابتدا تعداد دفعات تکرار 10 مرتبه می باشد که به مرور زمان می توانید تعداد آن را تا 15 بار نیز افزایش دهید. برای اجرای تمرین برای مراحل پیشرفته تر می توانید طول باند را کم کنید و یا از باندهای سخت تر استفاده کنید.

کشش به سمت عقب
باند را دور تا دور یک جسم عمودی ساکن، مانند: ستون و یا دستگیره ببندید، به طوریکه به موازات سینه قرار بگیرد. دو سر باند را با هر یک از دست های خود محکم بگیرید. بدن را از باسن به بالا به سمت جلو خم کنید تا کمرتان با زمین زاویه 45 درجه بسازد. کمر باید کاملا صاف باشد و عضلات شکم منقبض شده باشند. آرنج ها را خم کنید و نزدیک به بدن نگه دارید. به آرامی بازوهای خود را به سمت عقب کشش دهید. دقت داشته باشید دست ها باید با کمر در یک سطح قرار داشته باشند. اجازه ندهید تا قسمت بالایی بازوها به طرفین بچرخد و یا حرکت اضافی داشته باشد. این حرکت را از 10 مرتبه شروع کنید و تا 15 بار ادامه دهید. می توانید تمرین را با استفاده از باندهای محکم تر، دشوار تر نمایید .


ارسال شده در توسط افشین کیا
 

پیروی کردن از این ?? روش  انقلاب عظیمی در عضلات شما ایجاد نمی شود اما این روش های صحیح و امتحان شده تاثیر انکار نشدنی بر روی ساخت حجم عضلانی دارند.

با پیروی کردن از 20 روش زیر انقلاب عظیمی در عضلات شما ایجاد نمی شود اما این روش های صحیح و امتحان شده تاثیر انکار نشدنی بر روی ساخت حجم عضلانی دارند. در حالی که سخت تلاش می کنید تا 2 سانتیمتر به دور بازو خود اضافه کنید یا 3 کیلو وزن خود را بالا ببرید، اجرای این قوانین در موفقیت شما بسیار موثر می باشند. پس این 20 روش را جدی بگیرید تا قوه بالفعل خود را در بدنسازی به حداکثر برسانید.
1- تا می توانید سنگین تر کار کنید.
کلمه سنگین لغت مناسبی به جهت نحوه اجرای تمرین ها می باشد. البته دلیلی ندارد که مثلاً به سنگینی رونی کولمن تمرین کنید. اما کلید فشار آوردن به عضلات به جهت ایجاد توسعه و مقاومت در آنها تمرین سنگین می باشد. سعی کنید به طرز قاعده داری تکرارهایتان، سنگینی وزنه و شدت تمرینی تان را افزایش دهید.
2- از تکرارهای مناسب استفاده کنید.
اجرای مجموعه ها شامل 5 تکرار یا کمتر باعث ایجاد قدرت بیشتر در شما می شود. قدرتی که با اجرای مجموعه های بالاتر از ه تکرار به دست نمی آید. بنابراین همواره سعی کنید که دامنه های تکرار در مجموعه های تمرینی تان بین 6 الی 10 بار باشد. توجه داشته باشید که تکرارهای بالاتر باید برای تمرین های ساق پا، شکم و جلو بازو مورد استفاده قرار بگیرند.
3- بر روی اصول اولیه تمرین تاکید کنید.
سعی کنید تمرین هایتان را بر روی وزنه های آزاد متمرکز کنید مانند تمرین با هالتر که به طور هم زمان بر روی بیشتر از یک قسمت بدن فشار می آورد.
4- مکرراً پروتئین بخورید.
هر روز حداقل یک گرم پروتئین به ازاء هر 454 گرم از وزن بدن تان صرف کنید. این میزان کلی را به پنج وعده غذایی تقسیم کنید و بین وعده های غذایی تان سه ساعت فاصله بیندازید. بر روی پروتئین حیوانی بیشتر تاکید کنید.
5- از زیاده روی دوری کنید.
انجام تمرین بیش از حد بدون استراحت کافی به شما آسیب جدی می رساند. همان طور که مصرف کالری زیاد، چربی را در شما بالا می برد و برخلاف تفکر عامه باعث افزایش عضله نمی شود. استفاده از وزنه های سنگین تنها صدمات و آسیب های بدنی را در شما افزایش می دهد و استفاده از بیش از حد از مکمل ها سبب افزایش بیماری و ناراحتی در شما می شود. سعی کنید با میانه روی در بلند مدت بهترین فواید را در خود ایجاد کنید. پایداری و استقامت در این امر نقش بسیار موثری را بازی می کند.
6- ساختار خود را تقویت کنید.
با تقویت ساختار اسکلتی و عضلانی خود به اندازه لازم برنامه رشد را در خود هوشیار کنید. بر روی تقویت بعضی از نواحی بدن مانند شانه ها بیشتر از نواحی دیگر مانند عضلات سرین تاکید کنید. سعی کنید برای ساختن یک فیزیک متعادل که 7 شکل باشد برنامه ریزی و تلاش کنید.
7- استراحت کنید تا رشد کنید.
شما هنگامی رشد می کنید که تمرین نمی کنید. سعی کنید حداقل 4 روز بین تمرین هایی که بر روی یک بخش از بدن انجام می دهید نظیر ساق پا و یا عضلات شکم استراحت داشته باشید. حداقل 7 و ترجیحاً 8 ساعت خواب در شبانه روز برای شما لازم می باشد.
8- شدت تمرین را افزایش دهید.
سعی کنید تکرارهایتان را با شدت بیشتری انجام دهید. تا یک تکرار را به درستی و با شدت مناسب انجام نداده اید از انجام تکرار دیگر خودداری کنید. با انجام تکرارهای درست با شدت مناسب مجموعه های تمرینی خوبی را اجراء کرده اید.
9- از تکنولوژی استقبال کنید.
اگر چه اجرای تمرین های اولیه با وزنه های آزاد هسته تمرین های روزانه می باشد، با این وجود سعی کنید از تجهیزات گوناگون موجود در باشگاه نیز استفاده کنید تا زوایای مختلف بدن تان را به روش های گوناگون و بی نظیری ورزیده سازید. بعضی از ماشین های جدید موجود در باشگاه به طریقی عضلات را تحریک می کنند که دمبل ها و هالترها از عهده آن بر نمی آیند.
10- با تغییرات لازم زمینه تحریک را فراهم آورید.
پس از صرف مدتی از اجرای یک برنامه سعی کنید با ایجاد تغییر در تمرین ها، مجموعه ها و تکرارها به تحریک عضلات و مسئله رشد ادامه دهید. بدنسازان حرفه ای به جهت تحریک بیشتر عضلات خود بیشتر از تازه کارها به تغییر برنامه تمرینی خود نیاز دارند.
11- محدودیت های خود را بشناسید.
روش هایی که باعث تمایز شما از قهرمانان بدنساز می شود را به خوبی درک کنید. اکثر قهرمانان یک ژنتیک بالقوه به جهت کسب حجم عضلانی دارند. گاهی اوقات آنها وقت، پول و تلاش بیشتری را در تغذیه و تمرین صرف می کنند. پس انتظارات خود را با توجه به این مسئله در نظر بگیرید.
12- از مکمل های مفید بهره ببرید.
برای مثال پودر پروتئین وی یک روش موثر و آسان به جهت اطمینان از مصرف میزان کافی پروتئین در روز می باشد. کراتین، گلوتامین، مولتی ویتامین و مولتی مینرال ها را همچنین به شما توصیه می کنیم. به غیر از این مواد مکمل های مفید دیگری نیز هستند که سبب افزایش رشد و سلامتی در شما می شوند.
13- از آسیب و جراحات دوری کنید.
صدمات تمرینی قدرت شما را بیش از هر عامل دیگری از بین می برند. آنها می توانند شما را از به ثمر رساندن قوای بالفعل تان باز دارند. جلوگیری از آسیب بهترین استراتژی برای دور ماندن از آن می باشد. قبل از تمرین خود را گرم کنید و در تمرین کردن از روش هرمی استفاده کنید. بدین صورت که به تدریج ست های سنگین تر را با شدت کمتر انجام دهید.
14- حجم کاری تان را با توجه به توانایی تان محدود کنید.
به عنوان کسی که به سختی عضله کسب می کند، شمار ست های تمرینی تان را برای هر بخش از بدن محدود کنید. بیش از 15 مجموعه تمرینی بر روی بخش های بزرگ بدن نظیر پشت، قفسه سینه و شانه ها نداشته باشید. این میزان برای بخش های کوچکتر بدن نظیر عضلات دوسر، سه سر، جلو بازو، ساق پا و عضلات شکم 12 مجموعه تمرینی می باشد.
15- بر روی نقاط ضعف خود تاکید کنید.
به منظور کسب یک فیزیک متعادل بر روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید. در این مواقع بهترین روش کار کردن بر روی آنها قبل از انجام سایر تمرین ها می باشد آن هم زمانی که انرژی و قدرت بیشتر از مواقع دیگری باشد. در حالت های دیگر، ممکن است نیاز داشته باشید تا حجم تمرینی تان را بر روی نقاط ضعیف تر افزایش و در عوض بر روی نقاط قوی کاهش دهید. این شیوه ها موثرترین راه برای تقویت نقاط ضعف بدنی شما می باشد.
16- از هیچ چیز غافل نشوید.
به عنوان شخصی که تلاش می کند تا حجم لازم را کسب کند ضروری است که حتی از جزیی ترین و کوچک ترین ماهیچه بدن تان غافل نشوید. روی هر قسمت از بدن تان به طور اصولی و پایدار کار کنید به خصوص نواحی که بیشتر از سایر نواحی به چشم می آیند و تاکید بر روی آنها بیشتر است.
17- از ذهن تان در پرورش عضلات تان کمک بگیرید.
برای پرورش عضلات تان از تکنیک هایی استفاده کنید که ارتباط بین عضلات و ذهن شما را تقویت می کنند متدهای پیچیده بسیاری در این زمینه وجود دارد که سیستم تمرین ذهنی بهترین آنها می باشد. خلاصه این که باید بر روی عضله تمرکز داشته باشید. در آن زمان ناخودآگاه قسمت مورد دلخواه فشار بیشتری را متحمل می شود.
18- به حافظه خود اعتماد کنید.
وقتی شما بیشتر از یک سال به تمرین پرداختید، دیگر باید متوجه شده باشید که کدام تمرین و تکنیک برای شما بهتر کار می کنند و چه وقتی بیشترین نیرو را به دست می آورید. پس با توجه به ثبت این موارد در حافظه تان تمرینات، وعده های غذایی و ساعات استراحتی خود را به نحوی تنظیم کنید که به بهترین نتایج دست بیابید.
19- اهداف واقعی خود را تنظیم کنید.
کسب 5 کیلو عضله و نابودی 10 کیلو چربی در سال هدف واقعی شما در دنیای بدنسازی می باشد. پس این دو هدف را طوری تنظیم کنید که مطمئن باشید استانداردهای موجود در دنیا بدنسازی را رعایت کرده اید و کسب هر مقام در این حیطه را برای خود آسان ساخته اید.
20- مثبت و امیدوار باقی بمانید.
فواید آسان به دست نمی آیند. با کار سخت، تغذیه صحیح و استراحت کافی، فیزیک شما توسعه می یابد. اشتیاق را همواره در خود ثابت نگه دارید تا در کسب هدف تان نا امید نشوید و به انجام برنامه های مربوطه تداوم ببخشید. منتظر توصیه های جدید ما به جهت کسب یک فیزیک عالی و برتر باشید


ارسال شده در توسط افشین کیا

خوب، پس تصمیم گرفته اید که تغییری در برنامه غذایی و تمرینیتان بدهید. حق دارید؛ فصل گرما در راه است و ساحل دریا انتظارتان را می کشد. باید همین چربیهای کمی را هم که دارید، بسوزانید.
به محض اتخاذ چنین تصمیمی، در یکی از سه گروه مختلف چربی سوزان زیر قرار می گیرید:
  • گروه اول: افرادی که بدنبال سریعترین، آسانترین و ترجیحا بی دردسرترین مسیر رسیدن به هدف هستند؛ رژیمهای زودگذر، مکملهایی که تولید کنندگانشان، وعده تاثیراتی جادویی می دهند، انواع شربتهای لاغری و خلاصه هر چه کاهش چربی را بدون کمترین زحمتی در پی داشته باشد.
  • گروه دوم: افرادی که فکر می کنند تنها راه رسیدن به هدف، خون و عرق و اشک است. خودشان را روی دستگاههای هوازی و زیر وزنه هلاک می کنند و چیزی بجز سبزیجات خام و پروتئین خالص مصرف نمی کنند. چنین افرادی، اثربخشی تمرین را مشروط به احساس درد و ناراحتی یا فشاری در این حد می دانند. این گروه باوری راسخ دارند که بهترین روش، "روشی ساده" نیست.
  • گروه سوم: و بالاخره آخرین گروه شامل ورزشکارانی می شود که حد واسط دو گروه دیگر قرار می گیرند و بینش بیشتری دارند.
این عده، اگرچه از اهمیت تمرین سنگین و برنامه های منظم غذایی آگاه هستند، اما از برخی محصولات موجود در بازار هم که به تسریع کسب نتایج دلخواه و تسهیل کل فرایند بدنسازی کمک می کنند، خبر دارند.
آنها بخوبی می دانند که استفاده از این مکملها بتنهایی چربی بدنشان را کاهش نمی دهد – کسب نتیجه مطلوب، به خودشان بستگی دارد و مکملها فقط روند رسیدن به هدف را تسهیل می کنند.
امیدوارم شما هم از ورزشکاران گروه سوم باشید. اگر نه، برایتان آرزوی موفقیت دارم؛ در این صورت، یا تابستان امسال، خودتان را زیر لباس پنهان خواهید کرد و از استخر و ساحل محروم خواهید شد یا طی یک رژیم دشوار چند هفته ای، آنقدر سختی می کشید که دیگر تاب فریادهای "بیا منو بخور!" شیرینیهای روی میز را نمی آورید.
اکنون که فهمیدیم مکملهایی هستند که واقعا زندگی را لذتبخشتر و رسیدن به نتایج دلخواه را آسانتر می کنند، بگذارید ببینیم چرا اصلا باید چنین محصولاتی و بویژه انواع چربی سوز را که مورد نظر ما در این مقاله است و امروزه بوفور در صنعت مکمل دیده می شود، مصرف کنیم.
چهار دلیل سودمندی چربی سوزها
1. گرسنگی
اولین چیزی که باید درباره چربی سوزها دانست، این است که فقط چربی نمی سوزانند – یا بعبارت دیگر، چربی را بروشهای گوناگونی می سوزانند. "تولید حرارت"، وجه تمایز اغلب چربی سوزهای متداول است. این مواد، با کمک به افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن، مستقیما به سوختن بیشتر چربی کمک می کنند.
با اینحال، برخی دیگر بگونه ای غیرمستقیم عمل می کنند. آیا هنگام رژیم، گرسنگی امانتان را می برد؟
در این صورت، چربی سوز با فرونشاندن اشتهایتان، مفید واقع خواهد شد. اکنون با آرام شدن شکمتان، سپری کردن باقی روز، آسانتر خواهد شد.
2. میزان انرژی
شرط لازم برای از دست دادن چربیهای اضافی بدن، برنامه غذایی کم کالری است. چنین برنامه ای باعث لطمه به میزان انرژی لازم بدن می شود. به عبارت دیگر، چون مقدار انرژی دریافتیتان کاهش می یابد، عضلات هم انرژی کمتری خواهند داشت.
چربی سوزها حاوی مواد مختلفی هستند. کافئین یکی از این مواد است که بدون وارد کردن کالری بیشتر، به افزایش میزان انرژی بدن کمک می کند.
انرژی بیشتر، باعث تمرین سنگینتر می شود و تمرین سنگینتر هم بمعنی احتمال بیشتر حفظ بافتهای عضلانی بدن می باشد که ساختن و حجیم کردنشان مستلزم سالها زحمت بوده است.
3. بهبود تمرکز
برخی افراد، پس از چند روز استفاده از مکملهای چربی سوز، متوجه بهبود تمرکزشان می شوند. اگرچه این وضعیت، شاید ارتباط مستقیمی با توانایی چربی سوزی بدنتان نداشته باشد اما احتمالا، تفکر مداوم درباره برنامه غذایی و تمرین و امور مرتبط، امکان اندیشیدن به هر موضوع دیگری را سلب می کند.
مصرف مکملهای چربی سوز شاید به حفظ تمرکزتان کمک کند و بدین ترتیب بتوانید بر کار یا هر فعالیت مغزی دیگری بهتر متمرکز شوید.
4. بهبود وضعیت سلامتی عمومی
بالاخره، دلیل دیگر لزوم توجه به مکملهای چربی سوز، وجود موادی با اثرات جانبی سودمند برای سلامتی در برخی از آنهاست.
مثلا، بسیاری از مکملهای چربی سوز، حاوی "یوهیمبی" هستند که ضمن کاهش چربی بدن، جریان خون به اندامها و اعضای انتهایی (دستها و پاها، انگشتان ...) را افزایش می دهد.
مثال دیگری از مواد موجود در مکملهای چربی سوز، عصاره چای سبز است. حتما شنیده اید که این ماده، فواید بسیاری، از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.
خاتمه
خوب، می بینید که گنجاندن مکمل چربی سوز در برنامه غذاییتان، دلایل فراوانی دارد. تا هنگامی که طبق آنچه گفته شد، گروه اولی نشده اید و همه کار را به عهده چربی سوز نگذاشته اید، بسیاری از مکملهای موجود، از نظر تراشیدن بدنی زیبا برای تابستان پیش رو سودمند هستند.


ارسال شده در توسط افشین کیا
<      1   2   3      >