سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نفس های سرد

آیا میدانستید که دندانپزشک‌ها توصیه می‌کنند که زمان مسواک زدن، تا 6 قدم از توالت دور شوید تا از ورود ذرات معلقی که بوسیله هوا منتقل می‌شوند، در هنگام شستشوی دهان، جلوگیری شود ؟

آیا میدانستید که ستاره دریایی مغز ندارد ؟

آیا میدانستید که تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی بلدند، بیشتر است ؟

آیا میدانستید که شما نمیتوانید با حبس کردن نفستان خودکشی کنید ؟

آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین 9 سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

آیا میدانستید که هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می‌افتند ؟

آیا میدانستید که هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین 8 عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از 27000 عضو چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوختی که می‌سوزاند فقط 1.5 متر حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که بطور متوسط، مردم آنقدر از عنکبوتها می‌ترسند که نمی‌توانند آن‌ها را بکشند ؟

آیا میدانستید که فندک قبل از کبریت اختراع شد ؟

آیا میدانستید که فرشته ها با سرعت نور حرکت میکنند و زمان بر آنها کند میشود ؟

آیا میدانستید که 80 درصد موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده‌اند ؟

آیا میدانستید که روباه همه چیز را خاکستری می‌بیند ؟

آیا میدانستید که گربه قادر به تشخیص مزه‌ی شیرینی نیست ؟

آیا میدانستید که تعداد حشرات موجود در 5/2کیلومتر (دو و نیم) مربع زمین کشاورزی، از انسان‌های موجود در تمام دنیا بیشتر است ؟

آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است ؟

آیا میدانستید که لاما که نوعی شتر کوچک بی کوهان است بهنگام عصبانیت بر صورت طرف مقابل، تف می‌اندازد ؟


آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود ؟

آیا میدانستید که فقط یک نفر از یک میلیارد نفر بیش از 116 سال عمر می‌کند ؟

آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با 9 میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که لئو‌ناردو داوینچی مخترع قیچی بود، همچنین 10 سال طول کشید تا لبهای مونالیزا را نقاشی کند ؟


 


 


ارسال شده در توسط افشین کیا


آن روز که ابراهیم با پاهای لرزان اما قلبی مطمئن فرزندش اسماعیل را که برای داشتنش دعاهای بسیار کرده بود، به مذبح می‌برد، از تمام نفسانیات خود در پیشگاه خداوند گذشت. اگرچه در لحظات آخر به فرمان خداوند تیغ از گلوی فرزند برکشید و گوسفند فرستاده شده از سوی پروردگارش را قربانی کرد، اما امتحانی را که باید می‌داد، پس داد و همراه با خشنودی خداوند از پرهیزگاری بنده‌اش او نیز از سربلندی در امتحان سرخوش بود و اگر امروز نیز راهیان زیارت خانهء خداوند ابراهیم، در روز دهم ذیحجه به مسلک پیامبر موحدین که امضای پیامبر اسلام را نیز به همراه دارد، گوسفندی را در پیشگاه خداوند قربانی می‌کنند، در حقیقت تیغ بر گلوی نفسانیات و خواهش‌های دنیوی خود گذاشته و گامی در جهت قرب الهی برمی‌دارند.

ارسال شده در توسط افشین کیا
خبرگزاری فارس: جمع کثیری از مردم کوهدشت در اعتراض به هتک حرمت بزرگ پرچمدار مبارزه با استکبار امام راحل دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.



به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، تجمع کنندگان ‌امروز در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کوهدشت تجمع کرده بودند با سردادن شعارهای نظیر حسین حسین شعار ماست خمینی افتخار ماست، خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و ... این اقدام سخیف و خائنانه عده‌ای خود فروخته در هتک حرمت با ساحت مقدس امام (ره) را محکوم کردند.
فرماندار شهرستان کوهدشت نیز درجمع تجمع کنندگان به نقش برجسته دانشجویان در16 آذر اشاره کرد و گفت: امروزه تمام دانشجویان معتقد به اسلام و سر فرازی کشور و معتقدبه مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا هستند.
سیروس ابراهیمی افزود: عده‌ای اندک به نام دانشجو نمی‌توانند چهره این عنصر تعیین کنند در پیروزی انقلاب را خدشه دار نمایند.
وی اظهارداشت: اقتدار و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون صدها هزار شهید است و عده‌ای اندک و سر سپرده بیایند چوب حراج به ارزش‌ها‌ی انقلاب وآرمان‌های شهدا و امام شهدا بزنند.
ابراهیمی گفت: پایه‌های ارزشی و دینی این انقلاب توسط امام خمینی (ره) پی‌ریزی شده و دشمنان انقلاب با آگاهی از این موضوع برای مقابله با افکار امام هم قسم شده‌اند.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب بر جایگاه و افکار امام در جامعه آگاهی داشته و از این رو برای جریحه‌دار کردن افکار مردم در ایران، به توهین و هتاکی نسبت به بنیانگذار انقلاب پرداخته‌اند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: دانشجویان ایران اسلامی باید رهرو شهدای 16 آذر و استکبارستیز باشند.
وی از دستگاه قضایی خواست با عاملان این عمل زشت و سخیف که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند برخورد قاطع کند.
در این تجمع مردم کوهدشت ضمن اعلام انزجار از هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی (ره)، آمادگی خود را برای مقابله با این حرکات دشمن اعلام کردند.
مردم کوهدشت در ادامه این تجمع شعارهایی از جمله خمینی خمینی راهت ادامه دارد، حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد، خامنه‌ای رهبر است خمینی دیگر است، روح منی خمینی، بت شکنی خمینی در حمایت از خط امام و ولایت فقیه سر دادند.


ارسال شده در توسط افشین کیا

زن جوانی در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود. چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید و بر روی یک صندلی نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد.

مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند. وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد. او خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت. پیش خود فکر کرد : بهتر است ناراحت نشوم. شاید ...


اشتباه کرده باشد.

ولی این ماجرا تکرار شد. هر بار که او یک بیسکوئیت برمی‌داشت، آن مرد هم همین کار را می‌کرد. اینکار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی‌خواست واکنشی نشان دهد. وقتی که تنها یک بیسکوئیت باقی مانده بود، پیش خود فکر کرد : حالا ببینم این مرد بی‌ادب چکار خواهد کرد؟ مرد آخرین بیسکوئیت را نصف کرد و نصفش دیگرش را خورد. این دیگه خیلی پرروئی می‌خواست! زن جوان حسابی عصبانی شده بود.

در این هنگام بلندگوی فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپیماست. آن زن کتابش را بست، چیزهایش را جمع و جور کرد و با نگاه تندی که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت. وقتی داخل هواپیما روی صندلی‌اش نشست، دستش را داخل ساکش کرد تا عینکش را داخل ساک قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب دید که جعبه بیسکوئیتش آنجاست، باز نشده و دست نخورده!

خیلی شرمنده شد! از خودش بدش آمد ... یادش رفته بود که بیسکوئیتی که خریده بود را داخل ساکش گذاشته بود. آن مرد بیسکوئیت‌هایش را با او تقسیم کرده بود، بدون آن که عصبانی و برآشفته شده باشد! در صورتی که خودش آن موقع که فکر می‌کرد آن مرد دارد از بیسکوئیت‌هایش می‌خورد خیلی عصبانی شده بود. و متاسفانه دیگر زمانی برای توضیح رفتارش و یا معذرت‌خواهی نبود.


ارسال شده در توسط افشین کیا
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسجد Sanki Yedim که در نزدیکی شهر استانبول ترکیه قرار‌دارد، بدون شک یکی از عجیب‌ترین مساجد دنیاست.

به گزارش «فردا»‌، نه‌تنها بنای منحصربفرد این مسجد که تنها دیواره‌ای کوتاه در دل دشت و دو مناره بلند دارد و فاقد سقف است، بلکه اسم آن هم به معنای «فرض می‌کنم که خورده‌ام»، که ریشه تاریخی دارد، آن را جالب‌تر کرده‌است.

در کتاب معتبر و مشهور «روایت‌هایی از تاریخ عثمانی» نوشته «گرکان محمد علی» آمده‌است که یک مسجد در منطقه فاتح استانبول وجود دارد که نام آن Sanki Yedim به معنی «فرض می‌کنم که خورده‌ام»، قرار دارد. زمان ساخت این مسجد به قرن پانزدهم مربوط می‌شود. فردی به نام «خیر‌الدین افندی» بانی ساخت این مسجد، مردی مومن بود. وی هنگامی که برای خرید به بازار ‌رفت‌ و قصد خرید مواد خوراکی که به آنها علاقمند بود را داشت. پولی را که برای خرید آنها پرداخت ‌کرد، حساب کرد و به نظرش مقدار زیادی بود. پس با خود فکر کرد که آن را پس‌انداز کند و برای متقاعد کردن خودش گفت: «فرض می‌کنم که خورده‌ام» وی هرگاه که به خرید می‌رفت، همین کار را تکرار می‌کرد تا ماه‌ها و سال‌ها گذشت و پول پس‌انداز وی به اندازه‌ای رسید که توانست با آن یک مسجد کوچک بسازد.

از آنجا که وی فرد ثروتمندی نبود، مردم شهر از او چگونگی ساخت مسجد را جویا شدند و او در پاسخ گفت که هنگام خرید مواد خوراکی با خود می‌گفتم که «فرض می‌کنم که خورده‌ام». از آن زمان مردم این مسجد را Sanki Yedim نامیدند.

ارسال شده در توسط افشین کیا
   1   2   3   4   5   >>   >